Обережно, фільтри Google! Що варто знати про них.

Кожна пошукова система (ПС) активно бореться за аудиторію, бажаючи залучити на свої простори якомога більше користувачів. Для цього пошуковик прагне робити видачу максимально цікавою. Якщо ж ваш проект викликає у ПС підозри — вона або знижує його позиції у видачі, або повністю виключає.


Все це пошукова система робить за допомогою фільтрів, які застосовуються в ряді випадків, наприклад:

  • коли сайт або його окремі сторінки, на думку пошукача, не несуть корисної для користувача інформації;
  • якщо ресурс містить заборонений контент або використовує методи чорної оптимізації та ін.

 

Класифікація фільтрів Google (список оновлюється)

Існує думка, що фільтри Google в англомовній частині Інтернету діють набагато ефективніше, і дуже може бути, що не кожен з них є в україномовному середовищі.
Ми пропонуємо вам ознайомитися з основними санкціями даної ПС, щоб зрозуміти, яку важливу роль відіграє правильне просування сайту, і як можуть позначитися недоліки, допущені при оптимізації ресурсу.

 

Sandbox або пісочниця

Якщо ваш сайт молодий і не досяг віку 6 місяців — потрапивши під даний фільтр, він не буде індексуватися по високочастотним запитам. Опинившись в пісочниці, проект може затриматися в ній від 3 місяців до декількох років. Помітивши, що просування ресурсу дає результати тільки по низькочастотних запитах — будьте на чеку: швидше за все, Google відправив ваш сайт «дорослішати».


Вік домену (Domain name Age Filter)

За принципом дії схожий з пісочницею, застосовується до всього сайту. Існує думка, що чим старіший домен — тим рівень довіри у нього вище. Молоді сайти, минувши пісочницю, можуть потрапити саме під цей фільтр.


Bowling

Застосовуючи методи чорної розкрутки сайту, конкуренти можуть посприяти повної дискваліфікації вашого ресурсу з боротьби за популярність і зробити так, що пошукові системи «нагородять» його баном(виключенням з індексу пошукової видачі). Фільтр особливо актуальний для нових сайтів, що мають невисокий рівень довіри (Trust Rank). І хоча Google стверджує, що конкуренти не можуть впливати на позиції вашого проекту — при перших ознаках (різка втрата позицій по ключових запитах), подавайте заявку на включення його в індекс.

Додаткові результати (Supplemental Results)

Даний фільтр може бути застосований як до всього сайту цілком, так і до окремих його сторінок. Якщо з тієї чи іншої причини, ПС визнала деякі сторінки вашого сайту негідними — вони не стануть індексуватися, і з'являться у видачі лише в тому випадку, коли пошуковику буде недостатньо «хороших» сторінок для побудови списку видачі. Якщо ви помітили різке падіння трафіку з Google - можливо, сайт потрапив під дію даного фільтра.


Bombing

Може привести до бану сайту. Виявивши, що на ресурс веде безліч посилань з одним і тим же анкором (текстом) - пошукова система відсіває сайт з видачі за допомогою даного фільтра. Тому список ваших анкорів повинен бути якомога більш різноманітним.


Контент що дублюється (Duplicate Content Filter)

Якщо ПС виявить що на сторінках вашого сайту опублікований запозичений контент — вона знизить позиції ресурсу в пошуковій видачі. Тому розміщуйте тільки унікальні тексти та стежте, щоб їх ніхто не копіював.

«-30»

Застосовується до сайтів, які використовують чорні методи SEO — редіректи та дорвеї. Ведучи таку заборонену боротьбу за аудиторію — ви збільшуєте ризик зниження сайту на 30 і більше позицій у видачі.


Опущені результати (Omitted Results Filter)

Фактично, сторінки, що потрапили під цей фільтр, повністю випадають з видачі: за конкретним запитом вони виводяться в «опущених результатах пошуку». Щоб цього уникнути — користуйтеся тільки унікальним контентом, розміщуйте в достатній кількості вхідні посилання, по-можливості усувайте дублюючі заголовки та мета-теги.


Надмірне цитування (CO-citation Linking Filter)

Фільтр, що відстежує посилання на ваш сайт і їх джерела. Не використовуйте посилання з ресурсу, тематика якого не відповідає спрямованості вашого сайту, оскільки пошукова система може приписати його до тематики посилається джерела. Це загрожує вашому проекту зниженням позицій у видачі. 

Links

Сторінки, створені вами тільки з метою обміну посиланнями, що не будуть індексуватися пошуковою системою.


Багато посилань відразу (To Many Links at once Filter)

Якщо у вашого сайту кількість зовнішніх посилань зростає занадто швидко — він може бути покараний баном. Тому купуйте посилання поступово і в невеликій кількості.


Надмірна оптимізація (Over Optimization Filter)

Фільтр загрожує сайтам, у яких щільність мета-тегів і ключових фраз в змісті сторінок занадто висока, зниженням позицій у видачі.


Биті посилання (Broken Link Filter)

Не ставте на своєму сайті посилання, які ведуть на відсутні джерела: пошукові роботи не можуть потрапити на сторінку, а, відповідно, проіндексувати її. Це негативно позначається на показниках якості вашого ресурсу і його позиціях в пошуковій видачі. 

Фільтр «Пінгвін»

Фільтр накладається за контрольний спам. За надмірну зовнішню оптимізацію закупівлею посилань.
Посилання добре працюють для просування в Гуглі, але якщо алгоритм запідозрить накрутку посилальної маси, то обнародувано сторінки потраплять під фільтр. Навіть низькочастотні запити підуть далеко за межі ТОП-10. Іноді фільтрується весь сайт.
Причому, алгоритм «Пінгвіна» вдосконалюється з часом. Якщо раніше для виходу з-під фільтра досить було зняти посилання з певних бірж посилань, то тепер, з якогось моменту, як спамом розпізнаються посилання, куплені на біржах статей.

Фільтрування сторінок за часом завантаження (Page Load Time Filter)

У разі якщо сторінка вашого сайту завантажується тривалий час — є проблеми з хостингом або використовується багато ефектів (музичний супровід, анімація та ін.) - робот може повністю відмовитися її індексувати.


Ступінь довіри (Google Trust Rank)

Даний фільтр підсумовує всі показники, перераховані вище. Він враховує і кількість вхідних / вихідних посилань, і вік сайту і ін. Іншими словами, чим більше ступінь довіри ПС до вашого сайту — тим його позиції в пошуковій видачі краще.

Висновки
Якщо ви хочете захистити свій ресурс від впливу фільтрів ПС Google - дотримуйтеся декількох правил:

  • наповнюйте сайт тільки унікальним контентом;
  • якомога частіше оновлюйте вміст ресурсу;
  • не використовуйте методів чорної оптимізації;
  • стежте за працездатністю проекту з технічної точки зору;
  • дотримуйтесь рекомендацій Google по просуванню веб-проектів.

У разі, якщо ваш сайт вже потрапив під один або декількох фільтрів пошукової системи пам'ятайте, що вивести веб-ресурс з під дії санкції автоматично не представляється можливим. Щоб позбутися від накладених фільтрів, ви можете звернутися в нашу компанію: ми проведемо цілий комплекс необхідних робіт, ґрунтуючись на успішному досвіді виведення сайтів з під різних фільтрів.