Міфи про гарантії в SEO просуванні та розкрутці сайтів

 

Якщо ви перебуваєте на даній сторінці, то, швидше за все, цікавитеся питанням вибору підрядника для розкрутки свого інтернет-проекту. Розглядаючи в якості варіантів різні компанії, можна помітити, що одні пропонують гарантії (аж до повернення грошей), а інші утримуються від будь-яких обіцянок. Чому так відбувається? Спробуймо уважно подивитися на найбільш поширені види просування сайтів з гарантією.

Гарантія виведення більшості запитів в ТОП


Схема роботи:

Компанія погоджує запити з замовником, які будуть просуватись.
Перший час здійснюється первинна оптимізація сайту.
Якщо через 2-3 місяці велика частина запитів виходить в ТОП (різні компанії гарантують від 50% до 70%), то робота вважається виконаною, а значить, оплата за місяць стягується в повному розмірі.
Далі, після кожного наступного місяця здійснюється аналіз результатів виконаних робіт. Якщо обіцяні 50-70% запитів потрапили в ТОП, то стягується повна оплата послуг, якщо очікування не виправдали себе, то сума відповідно зменшується (запити, що не потрапили в ТОП, не оплачуються).


Можливі хитрощі:

Щоб здійснити просування з гарантією деякі компанії, бажаючи мінімізувати можливі втрати, при складанні списку запитів, що просуваються, керуються наступним правилом: «підібрати запити таким чином, щоб більшість з них виявилися простими(низькочастотними), а кількість складних якраз має вписатися у 30-50%, які не гарантовано». Таким чином, несумлінні оптимізатори користуються тим, що клієнти не завжди можуть оцінити складність підібраних запитів.


На що звернути увагу:

Важливість запиту з точки зору просування сайту оцінити досить важко, і це повинен робити фахівець. Не можна визначити складність, виходячи з кількості слів чи здавалося б привабливості фрази. Зазвичай достатньо точні словосполучення, які мають конкретні формулювання, коштують відносно недорого. Щоб упевнитися в чесності агентства, можна зробити наступне:

  • Попросіть оптимізаторів розбити підібрані запити на групи по конкурентних (не плутайте з частотністю, оскільки дані поняття мають різні значення: частота, з якою користувачі звертаються до пошукової системи, не завжди пов'язана з конкурентністю).
  • Перевірте, які саме фрази потрапили в розділ висококонкурентних.
  • Оцініть, чи готові ви до того, що запити даної категорії не потраплять в ТОП?

Якщо в складеному списку ви бачите тільки загальні фрази, подумайте, чи дійсно за них необхідно платити? Якщо все-таки потрібно, то врахуйте, що дана категорія запитів знаходиться в групі ризику.

 

Гарантія за фактом


Схема роботи:

Оптимізатори узгоджують перелік просуваються запитів з замовником.
Протягом перших 2-3 місяців здійснюється первинне просування сайту.
Починаючи з 3 місяця співпраці, оптимізатори регулярно аналізують результати виконаних робіт, оцінюючи позиції просуваються запитів.
Залежно від схеми роботи, розкрутка сайту з гарантією може оплачуватися 2-ма різними способами:
щодня проводяться моніторингові дослідження, і за ті запити, які більш як 30% часу не входили в ТОП, оплата не стягується.
Деякі оптимізатори перевіряють позиції запитів 1 раз на місяць, в таких випадках гроші беруться за фактично виведені запити в ТОП за даними на момент звітності.


Можливі хитрощі:

Оптимізатори не завжди зацікавлені в результаті виконаних робіт, оскільки частина запитів (які саме, їм не важливо) обов'язково вийде на верхні позиції, а значить, замовнику в будь-якому випадку доведеться заплатити обіцяний гонорар.
Звичайно, якісь запити коштують дорожче, а деякі дешевше, тому може скластися думка, що оптимізаторів має бути не все одно, які з них виводити. Але насправді ситуація трохи інша. Для просування дорогих запитів потрібно проробляти безліч заходів, в тому числі, вкладати гроші (наприклад, на покупку посилань). Водночас, прості запити можуть вийти в ТОП практично самостійно, тільки шляхом невеликого коректування сайту. Саме тому просування сайту з гарантією часто зводиться до простої спроби попрацювати з запитами, і якщо частина з них не вийшла в ТОП, то нічого страшного, адже за інші замовник все одно буде платити.


На що звернути увагу:


Оскільки складність запитів визначити досить важко, перш ніж затвердити їх список, постарайтеся отримати відповіді на наступні питання:

  • В які категорії (з точки зору конкурентності) потрапляють фрази, вибрані для просування вашого сайту?
  • Який перелік висококонкурентних запитів?
  • Чи готові ви до того, що вони можуть не потрапити в ТОП?

Як правило, вибравши даний метод роботи, і пообіцявши своїм замовникам просування з гарантією, оптимізатори закладають свої ризики у вартість кожного запиту. Таким чином, за фактом, за кожну фразу, обрану для просування сайту, замовники платять дорожче, ніж це коштує насправді.

 

Гарантія просування по трафіку


Схема роботи:

Оптимізатори узгоджують запити з замовником.
Перед початком просування збирається статистика: аналізується відвідуваність сайту, якість залученої аудиторії та безліч інших критеріїв інтернет-проекту.
Протягом 2-3 місяців проводиться первинна оптимізація ресурсу.
Далі, починається порівняння статистичних даних, зібраних до початку робіт, і тих, які стали після закінчення 2-3 місяців, після того як почалася розкрутка сайту. Замовник оплачує різницю показників.
Ціна призначається за 1 перехід. Оплата здійснюється щомісячно.


Можливі хитрощі:

Можна придбати дешевий трафік, написати програмний код, за допомогою якого система знаходитиме певний запит, і переходити по ньому на просувний сайт. Таким чином, статистичні дані зростуть, і вам доведеться оплачувати кожен перехід системи, який по факту не приносить ніякого прибутку.


На що звернути увагу:

Не варто визначати якість просування, спираючись тільки на число відвідувачів сайту. Важливо враховувати й інші фактори:

  • показник відмов — кількість потенційних клієнтів, які пішли з першої сторінки інтернет-проекту;
  • час, проведений користувачами на вашому сайті;
  • кількість переглянутих сторінок;
  • поява і збільшення числа заявок, дзвінків або інших дій з боку клієнтів.

Важливо, щоб користувачі проводили у вас на сайті мінімум 1 хвилину, активно переходячи по різних сторінках (причому схеми їх наігації повинні відрізнятися одна від одної).

 

Гарантія просування по лідах (англ. leads (потенційних клієнтах)


Схема роботи:

Оптимізатори узгоджують перелік запитів, що просуваються зі своїм замовником.
Протягом перших 2-3 місяців здійснюється первинна оптимізація ресурсу.
Перш, ніж почати просування сайту, необхідно обчислити, які дії та в якій кількості їх здійснюють користувачі. Потрібно визначити, що буде вважатися лідом (наприклад: дзвінок, реєстрація на сайті, здійснення покупки, оформлення заявки або інші дії). Залежно від тематики ресурсу, оптимізатор встановлює вартість, і далі замовником здійснюється оплата за кожен здійснений лід.


Можливі хитрощі:

Обчислити собівартість ліда досить складно. Також, важко відрізнити лід, що прийшов з пошукових систем, від дзвінка, що надійшов, наприклад, з контекстної реклами. Даний спосіб буде ефективним в тому випадку, якщо проведенням всієї рекламної кампанії повністю займеться одне агентство. Важливо врахувати, що якщо межу замовником і оптимізаторами не буде досягнуто повне взаєморозуміння, то лідів буде мало, а кожен з них буде дуже дорогим.


На що звернути увагу:

Для того щоб просування з гарантією виправдало себе, компанія, що надає SEO-послуги повинна виникнути в справи свого клієнта і взяти на себе керівництво маркетинговим процесом. Іншими словами, від неї будуть надходити пропозиції про проведення акцій або інших спеціальних пропозицій. Важливо розуміти, що замовнику доведеться відкрити оптимізаторів абсолютно всі дані про діяльність компанії: доходи, нюанси ведення свого бізнесу та інші. Це необхідно для того, щоб компанія-підрядник змогла зробити максимум, що можливо.

Загальний висновок
На ринку послуг пошукової оптимізації не може бути ніяких 100% гарантій. Скрізь є свої «підводні камені». Важливо, щоб вже на стадії узгодження запитів і виборі способу просування компанія була з вами чесною. Ми б не рекомендували починати роботу з такими інтернет-агентствами, які вже з першого дзвінка дають багато обіцянок.
Ми ніколи не поспішаємо давати своїм клієнтам обіцянки, оскільки завжди реально дивимося на що відбувається картину. Якщо можемо дати гарантію, то, звичайно, даємо, а якщо немає, то чесно попереджаємо про реальні перспективи. І, не дивлячись на це, більшість замовників залишаються з нами протягом довгих років і рекомендують наші послуги своїм друзям і знайомим. Приєднуйтесь!