Ранжування: що це таке. Як виглядає процес ранжування

 

Ранжування (від англ. Ranking) Що таке ранжування сайту в пошукових системах, як враховувати застосовувані пошуковими системами технології та алгоритми при оптимізації свого сайту і для його просування.


Що таке ранжування сайтів пошуковими системами?


Ранжування — це сортування результатів видачі по запитах користувачів, що застосовується пошуковими системами (ПС).
При ранжируванні пошукова система аналізує сайти, розставляючи їх в певному порядку в результатах видачі. Основний критерій ранжирування — релевантність, тобто відповідність веб-ресурсу запиту користувача. Пошукова система аналізує релевантність сайту за трьома параметрами:

  • Сенс / зміст — тексти сайту перевіряються на відповідність змісту запиту.
  • Формальність — наскільки веб-ресурс відповідає алгоритмам роботи пошукової системи (наприклад, чи не використовуються інструменти чорної оптимізації).
  • Ранжирування посилань — кількість і якість переходів на веб-ресурс з інших сайтів. Якість визначається по довжині та змісту анкора (тексту посилання), термін існування посилань і сайту, авторитетність й стабільність ресурсів, на яких розташоване посилання, а також місце його розміщення на сторінці.

Для налаштування релевантності сайту використовується певний порядок дій.

Під ранжуванням розуміється визначення значущості згідно з авторитетом, рангом або релевантності в тих випадках, коли справа стосується сайтів. Ранжування — тобто сортування в SEO, його результат користувач бачить, коли отримує відповідь від пошукової системи за своїм запитом. Пошуковик обробляє отриманий запит за всіма даними, наявними в його базах, і після цього видає результат. Це і називається ранжируванням. Видача пошукової системи являє собою сторінку, на якій розташовані посилання на сайти, відповідні запиту користувача. Розташування сайту в цьому списку — вище або нижче, є результатом ранжирування.


Принцип ранжування


Розуміння принципу ранжування допоможе відповісти на питання, наприклад, чому пошукові системи мають у своєму розпорядженні два приблизно однакових сайти, наповнених схожим контентом по одній і тій же тематиці, один в топі списку, а інший десь на десятій сторінці. Як відбувається процес ранжирування, чому пошукові системи віддають перевагу, а що не має значення, яка головна ознака визначення кращої релевантності? Знаючи відповіді на всі ці питання, можна успішно просунути свій сайт на перші рядки пошукових сторінок, правильно оптимізувати ресурс для потрапляння в першу десятку видачі будь-якої пошукової системи. Будь-який сайт, проіндексований пошуковою системою, потрапляє під ранжування. Зрозуміло, якщо він має сторінки, які б відповідали запитам. Однак, у кожної пошукової системи свої критерії пошуку. Це можна побачити по тому, що найчастіше в різних пошукових системах топ список (перша десятка сайтів) може по одних і тих же запитах відрізнятися. Тут грають важливу роль чинники ранжирування, як зовнішні, так і внутрішні.


Механізм ранжирування


Пошукові роботи обробляють запити користувачів і зберігають отриману інформацію, вибудовуючи дані в певній послідовності. Саме так і відбувається ранжування. У процесі сортування даних враховуються такі критерії, як релевантність, авторитетність, респектабельність та ін.
Коли користувач вводить запит в рядок пошуку, він хоче отримати швидку і точну відповідь. Ранжування дозволяє досягти такого результату. Сайти розташовуються в результатах видачі не в довільному порядку, а відповідно до відповідності вимог пошукової системи.
Ранжування — не просто механізм вибору найбільш відповідного веб-ресурсу. Часто слово має кілька значень — наприклад, при запиті «Карпати» в Гуглі буде отримано широкий спектр результатів (гори, футбольний клуб зі Львова, мопед...також зі Львова 😄 та ін.).
Такий підбір тематик дозволяє з найбільшою ймовірністю задовольнити запит користувача — на відміну від набору сайтів однієї тематики (наприклад, про гори).
Кожна пошукова система застосовує власні алгоритми ранжирування. Це пояснює, наприклад, той факт, що один і той же сайт по одному і тому ж запиту знаходиться на різних позиціях у ведучих ПС Bing, Яндекс чи Google.

Релевантність сайту, та його роль в ранжуванні


Ранжування здійснюється відповідно до релевантності сайту. На жаль, релевантність сайту кожна пошукова система розуміє по-своєму. Однак, існують деякі важливі моменти при визначенні релевантності сайту, тобто того, наскільки ваш сайт буде відповідати запиту.
По-перше, смисловий момент, тобто зміст вашого сайту. Змістовна релевантність встановлюється методом лексико-семантичної перевірки текстового контенту, розміщеного на сайті. По-друге, це формальний критерій. Під цим розуміється власний алгоритм, ті пошукові технології, які використовує система. Результат ранжирування не постійний, він часто змінюється, так що навіть якщо ви в топі, не думайте що залишитеся там надовго без регулярної оптимізації свого ресурсу. Часта зміна алгоритмів співробітниками пошукових систем — своєрідний спосіб безпеки, це робиться для того, щоб сайти з високу релевантність не змогли пробитися через фільтри, використовуючи некоректні методи. Однак, якщо ваш сайт заслужив довіру системи, то зміна алгоритму не завжди може відбитися на його місці у видачі.
На окрему увагу заслуговує метод посилань ранжирування сайту, в даному випадку результат буде залежати від якості та кількості посилань, що ведуть на ваш сайт з інших сайтів. При ранжируванні, крім кількості посилань, має значення їх текст, вік, стабільність, розташування. Так само грає роль авторитетність сайту, який надав посилання.


Алгоритми ранжирування в пошукових системах [Google]


При ранжируванні пошукові системи оцінюють внутрішні й зовнішні чинники. До внутрішніх відносять:

  • Відповідність контенту сайту запиту.
  • Якість текстів та інших матеріалів, їх унікальність, природність і актуальність.
  • Термін існування інтернет-сторінки з текстом і сайту в цілому. Ступінь довіри пошукової системи прямо пропорційно віку сайту — чим старший сайт, чим більше довіри. Термін існування система відраховує не з моменту створення веб-ресурсу, а з дати першої індексації (включення сайту в базу даних пошукової системи).


У число зовнішніх факторів включають:

  • Вхідні посилання, тобто посилання на сторінки сайту, що знаходяться на інших веб-ресурсах. Першочергова увага приділяється не кількості, а якості та природності посилань.
  • Крім того, враховуються тематика й авторитетність сайту, на якому розміщено посилання, відповідність анкора до запиту користувача і якість тексту посилання.
  • Поведінкові чинники користувача. Пошукова система оцінює, як поводиться відвідувач сайту після входу на нього — скільки сторінок переглянув, як скоро покинув веб ресурс та ін.


Отже, можемо зробити висновок....компанія Google не любить ділитися інформацією про застосовувані алгоритми та технології. Відомо лише те, що ця пошукова система враховує набагато менше чинників при побудові видачі. У найпопулярнішому движку реалізовані ручні алгоритми ранжирування. Співробітники компанії говорять про те, що результати автоматичної видачі можуть виявитися непередбачуваними.