Digital-маркетинг: канали залучення клієнтів

Істина проста: максимум каналів — максимум віддачі. Ми розглянемо кілька основних каналів охоплення і залучення клієнта відповідно до воронки продаж. Найбільше нам цікаві: медійна реклама, контекст, маркетплейси, реклама в соціальних мережах, SEO, і, звичайно ж, ремаркетинг. Необхідно знати, які можливості надає будь-яка з платформ, які зараз є на ринку, які у них є плюси та мінуси.

 

Основні джерела лідогенераціі актуальні в 2020 році


SEO-просування


Пошукове просування останнім часом активно ховають, і дуже даремно. Насправді воно живе і продовжує процвітати. А все тому, що до цього часу є люди, які шукають щось в пошукових системах. І знаходять! А ось вас, або вашого конкурента — це, власне, вже залежить від вас. З останніх трендів SEO-просування виділяється робота з мобільною видачею. Мобільний трафік перевищує декстопний на кілька позицій, видача на мобільних пристроях, на ноутбуках і на звичайних комп'ютерах — різна. Google запустив окремий індекс Mobile first саме по мобільних версіях сайтів. Також важливо розуміти, що SEO перетворилося з пошуку дірок в алгоритмах пошукових систем в реальну маркетингову роботу: аналіз галузі, аналіз цільової аудиторії, юзабіліті сайту. Все це стало складними складовими частинами роботи на клієнта і задоволення його запитів. Саме в цьому відмінність digital-маркетингу - звичні канали стали працювати по-новому, щоб отримувати там результати, потрібно працювати не просто більше, потрібно діяти по-іншому.


Контекстна реклама


Вона діє у зв'язці з просуванням — завдяки їй можна побачити, по яких запитах користувачі приходять на сайт, з якими можна потрапити в органічну видачу, а які не так вже й важливі. Контекстна реклама допомагає зібрати портрет цільової аудиторії, дозволяє налаштувати медіа-планування (скільки буде трафіку, за якою ціною, яка очікувана конверсія). Коли рекламна кампанія запускається, то це далеко не кінець: попереду моніторинг результатів, щоденний аналіз, контроль ставок, управління, тестування оголошень. Все це є складовою частиною роботи людини, що займається контекстною рекламою.

 

Персоналізація


Про неї ми говорили в окремій статті. Можна тільки додати, що в порівнянні з оголошеннями, текстами та постами конкурентів, ваші повинні бути як дівчина в червоній сукні з фільму «Матриця». Все в чорних костюмах, і тільки вона — одна така, в червоному, з яскравим макіяжем. Зараз дуже багато компаній намагаються дати про себе знати, у користувачів розвивається «банерна сліпота» - вони не дивляться на оголошення в метро, на білбордах, на сторінках в інтернеті. Отже, щоб на вас звернули увагу, потрібно відрізнятися. Щоб побудувати залучення на довгостроковій, системній основі, щоб збільшувати свою ринкову частку, потрібно починати працювати з людьми, збільшувати популярність вашого бренду, вибудовувати комунікації, працювати над лояльністю, і потім, всю цю аудиторію собі збирати.


Імідж компанії


Дуже багато людей залишають відгуки в інтернеті, довіряють відгуками та враховують їх при здійсненні покупки. Тут важливо проаналізувати поточну ситуацію: якщо все не дуже добре, то зайнятися очищенням видачі від негативної інформації. Найважливіше — збирати аналітичну інформацію про те, чому люди незадоволені роботою вашої компанії, як можна стати краще. Це ключовий момент, який дозволяє зробити репутацію. Як працювати з негативними відгуками в інтернеті докладніше ми також розповідали.

 

SMM-маркетинг


Багато хто ставиться до нього з недовірою, але факт залишається фактом - 82% всіх користувачів мережі зареєстровані в соцмережах і регулярно туди заходять. Серед них напевно є ваша цільова аудиторія, тому використовувати цей канал важливо і потрібно. Можна підвищувати обізнаність про товари й послуги, про конкретні переваги. Можна працювати на лояльність до вас як до професіонала або виробника, інформувати про вихід нових товарних лінійок чи послуг, тримати зворотний зв'язок з аудиторією. Це забезпечення охоплення контакту з максимальною кількістю людей.

 

Крос-платформенний вплив


Люди використовують кілька пристроїв, хтось сприймає інформацію через ноутбуки, хтось — через смартфони або планшети. Вище ми вже говорили про те, що мобільний трафік переважає. Значить, всі ваші рекламні оголошення, банери та тексти повинні бути адаптивними. Крім того, середньостатистична людина може використовувати для виходу в інтернет до шести профілів. Різні пристрої, різні браузери. І зараз завдання digital-маркетингу в тому, щоб дізнаватися більше про людей та вибудовувати з ним комунікацію виходячи з їх минулих відвідувань сайту. Наприклад, показувати оголошення в формі ремаркетингу.


Веб-аналітика


Основне завдання веб-аналітика компанії в тому, щоб весь повний механізм реклами працював ефективно. Він повинен приймати рішення на основі величезного обсягу даних, направляти рекламну компанію. Відстежувати поточний стан речей і виправляти помилки — це вже половина успіху. Завдяки веб-аналітикам маркетологи не будуть вкладати гроші в ті канали реклами, які з якихось причин не працюють конкретно для цієї кампанії.


Що в підсумку?


21 століття — століття надлишку інформації. З цієї інформації потрібно діставати крупиці, відокремлювати зерна від полови, використовувати її на благо компанії. Дуже багато речей в нашому житті працюють тільки в комплексі — в digital-маркетингу теж так. Використовуйте всі канали залучення клієнтів, щоб отримати результат, який у багато разів перевершить результат ваших конкурентів.