Інтернет-маркетинг: чи пора переносити бізнес в інтернет?

За довгі роки роботи ми переконалися, що чим краще клієнт розуміє наш бізнес — тим менше запитань у нього виникає по ходу роботи, тим правильніше будуть сформульовані очікування від результатів. Зараз, в епоху перформанс-маркетингу, це набагато більш актуально, ніж застарілий підхід «дайте мені перші позиції» чи «давайте просто запустимо контекстну рекламу і все». Кожен клієнт хоче розуміти, яким буде результат, якщо він запустить рекламу в інтернеті, просування під ключ чи контент-маркетинг, і що для цього результату робить інтернет-агенція. Саме тому ми розповімо, що зараз повинен знати просунутий інтернет-маркетолог і що слід знати тим, хто хоче просуватися в інтернеті та отримувати від цього прибуток.


Інтернет-реклама в трендах

Майже дві третини людей використовують інтернет для придбання тих чи інших речей — саме тому ми в принципі говоримо про важливість інтернет-реклами. Причому мова тут йде не обов'язково про покупки тільки в режимі онлайн. Ні, люди приходять і в оффлайн-магазини, але перед цим дивляться на сайті ціни, порівнюють з іншими постачальниками, дивляться відгуки про речі й про продавців. І тільки після цього приймають остаточне рішення.
Інтернет-реклама є зараз одним з найбільш ефективних інструментів маркетолога, тому що це в першу чергу можливість працювати з гарячою цільовою аудиторією. Люди чітко позначають свою потребу в товарі чи послузі, вбиваючи запити в пошуковий рядок. Відповідно, у маркетологів з'являється можливість подивитися, що людям цікаво, відповісти на їхні запити та задовольнити їх потреби.
Інтернет-реклама пропонує високу прозорість: є можливість налаштувати аналітику і ретельно побудувати всю воронку продажів, починаючи з охоплення аудиторії, і закінчуючи поверненням клієнта на сайт і повторними покупками.

Етапи продажів

На першому етапі йде формування потреби. Клієнт може побачити оголошення або банер, прочитати цікаву інформацію.
Потім він шукає далі, йде глибше та оцінює варіанти.
Потім відбувається покупка, і це далеко не останній етап.
Після того, як клієнт купує товар чи послугу, він може написати відгук, поділитися враженнями.
Кінцевим етапом може бути повторна покупка.
Тривалість цього шляху у всіх галузях різна. Наприклад, в автомобільній галузі, купівлі гаджетів і побутової техніки — людина вибирає близько кількох місяців, і за цей час вона кілька разів перетинається з брендом. При купівлі автомобіля — ще більше. Люди дуже багато часу проводять вибираючи та порівнюючи варіанти, і тільки потім приходять до вирішення. Тому не можна говорити про те, що після запуску, наприклад, контекстної реклами, компанія відразу отримує готових покупців. Роботу треба виробляти на всьому шляху користувача, так званому customer journey (CJ).


Customer journey в інтернеті

На жаль, сьогодні багато маркетологів в принципі не працюють з таким поняттям, як «шлях користувача». Вони не розуміють, що багато користувачів не приймають рішення про покупку моментально. Це як якийсь підхід до продажу: шлях потенційного користувача потрібно деталізувати, його потрібно розуміти, і від цього розуміння вже будувати свою роботу. Передові ж компанії усвідомлюють, що зараз відбувається — люди активніше використовують інтернет для прийняття рішення і для покупок. Digital є цінним інструментом для розвитку компанії, драйвером зростання. Тому багато компаній зараз проходять так звану digital-трансформацію.


Що таке Digital-трансформація?

В першу чергу це вибудовування внутрішніх процесів з використанням IT-систем, можливість контролювати й оптимізувати ці процеси. Наприклад, створення інтернет-магазину з кошиком і можливістю онлайн-продажу, який дублює продукцію, яку можна купити оффлайн.
Варто пам'ятати, що в сучасності така трансформація для бізнесу неминуча, тобто без неї висока ймовірність того, що зі старим підходом компанія може просто померти. Ось про це в першу чергу повинен подбати хороший маркетолог, це особливо важливо для малого і середнього бізнесу, не кажучи вже про великий. Великі компанії давним-давно думають про те, що через інтернет продається абсолютно все.