SEO-тренди: як потрапити в ТОП у 2020 році

Оскільки конкуренція в інтернеті продовжує зростати та запускаються нові вебсайти, настав час переосмислити свою стратегію контент-маркетингу та вкласти гроші в SEO. Вебсайти повинні відповідати конкретним вимогам, встановленим такими пошуковими системами, як Google, і саме тут SEO стратегія стає дуже важливою.
Ви повинні знати, які тенденції SEO є на горизонті, щоб ви могли відповідно оновити свій сайт і гарантувати, що більше результатів і клієнтів знайдуть вас в результатах пошуку.
SEO не стоїть на місці. Щороку з'являються зміни в пошукових алгоритмах. Більш того, навіть способи пошуку знаходять новий вид. Оптимізація пошуку створює нові SEO-тренди. Для того щоб ви були готові зустріти 2020 рік у всеозброєнні, ми розповімо на що звернути увагу.


Тож нумо зануримося у 13 тенденцій SEO на 2020 рік


Монополізація видачі


Пошуковики все більше «випалюють» видачу під себе. У пріоритеті — їх сервіси та контекстна реклама. Цей тренд буде тільки посилюватися і може привести до того, що в ТОПі не залишиться органічної видачі. Тому вже зараз необхідно вживати заходів. Якщо у вас сайт-портфоліо, переважає візуальний контент або інформаційний сайт, потрібно рухатися в бік окремих соціальних мереж (Pinterest, Instagram). Якщо у вас комерційний сайт, почніть просувати його в агрегаторах та залучати SEO-стратегії, щоб обійти конкурентів. Алгоритми просування тут дуже прості, цілком реально потрапити в ТОП і отримувати заявки через агрегатори. Також не забувайте про YouTube, сервіси питань і відповідей, соцмережі, тематичні форуми.

 

Авторитетність сайту


Важливо різними способами підвищувати авторитет свого сайту. Наприклад, розміщувати статті на авторитетних майданчиках, вести соцмережі, розміщувати посилання на свій сайт з профільних форумів, де ви спілкуєтеся і маєте авторитет. Все це дуже впливає на SEO. Ще дуже важливо оптимізувати сайт під користувацький інтент (намір): потрібно дуже добре знати свою нішу, свою цільову аудиторію, навіщо вона до вас приходить, як з нею працюють конкуренти, в чому вони досягли успіху, що можна поліпшити.


Якісний вміст важливіший, ніж будь-коли


Інтернет-оголошення контекстної реклами все ще працюють для стимулювання бізнесу, але ми усвідомлюємо, що вони стануть ще дорожчими в найближчі роки (як це вже було не раз). І, на жаль, немає гарантії, що клієнти відгукнуться на ваші оголошення. Дев'яносто один відсоток кліків на рекламу переглядається менше секунди; це призвело до втрати в цифрових рекламних витратах на 38 мільярдів доларів у 2017 році.
Ось чому створення якісного контенту є важливим елементом ефективних стратегій SEO. Користувачі хочуть, щоб вміст був релевантним, корисним та своєчасним — саме тому Google прагне нагородити якісні матеріали вищими рейтингами пошукових систем. Люди прямують до пошукових систем із запитаннями, і на вашій веб-сторінці потрібно надати їм відповіді.
Вміст повинен бути добре досліджений і відповідати логічній структурі, яка полегшує навігацію та читання.
Інформаційні та якісні статті — це єдиний тип контенту, який підвищить популярність веб-сайту у 2020 році та за його межами. Інтернет-споживачі швидко виявляють та ігнорують вебсторінки чи статті блогу, які настирливо продають «в лоба». Людям хочеться, щоб контент доставлявся їм у легкозасвоюваних формах, таких як публікації в блозі, відео, підкасти, інфографіка тощо.

 

Розмір контенту має значення


Ми вже обговорили, як потрібно підвищити планку щодо якості вмісту, який ви публікуєте, але ми також повинні поговорити про саму кількість контенту на сайті. Сьогодні вебсторінки, які містять якісніший вміст, зазвичай отримують більшу видимість. Але чому це так? Що ж, правда полягає в тому, що користувачі інтернету воліють отримувати всю необхідну інформацію з одного надійного джерела.
Дослідження показали, що сторінки, на яких є статті з 2000 і більше слів, зазвичай отримують більше читачів, ніж стаття з меншою кількістю слів (наприклад наша стаття містить 2410 слів 😎).
Але одної лише великої кількості слів недостатньо — вміст повинен бути вичерпним і багатим, щоб відповідати на всі запитання користувачів і мати можливість вирішувати тісно пов'язані питання.
На додаток до цього, чим більше часу користувачі проводять на веб-сторінці, тим більше шансів Google нагородити цю сторінку більшим органічним трафіком.
В ідеалі ви повинні публікувати якісний контент послідовно, щоб ваш вебсайт завжди залишався активним та свіжим в очах Google та його алгоритмів ранжування.

 

Безпека веб-сайтів є обов'язковим критерієм


Безпека користувачів — це ще одна тенденція, яка, схоже, не має великого відношення до SEO, але це дуже важливо для досвіду роботи веб-сайту. Якщо користувач не почуває себе безпечно відвідувати веб-сторінку, то дуже ймовірно, що вона швидко піде. Або якщо вони побачать попередження "Не захищено", вони можуть вирішити не переходити на вашу сторінку. Як результат, високі показники відмов можуть вплинути на позицію цієї сторінки в органічному списку пошуку.
Важливо включити протокол HTTPS для вашого сайту. HTTPS надає користувачам веб-сайту безпечне з'єднання, яке є зашифрованим та автентифікованим. За даними Google, HTTPS "допомагає запобігти зловмисникам не порушувати зв’язок між вашими веб-сайтами та веб-переглядачами ваших користувачів".
Google хоче забезпечити своїм користувачам безпечний перегляд вебсторінок, тому ті, хто реалізує HTTPS, можуть мати незначний приріст SEO.
Якщо ви намагаєтесь збирати особисту інформацію від своїх користувачів на своєму веб-сайті через веб-форму, ви несете відповідальність за захист їх конфіденційності.

 

Рулить великий асортимент


Зараз у пошуковиків досить проста методика відбору сайтів для ТОПу. Секрети успіху — розгалужена структура і величезний асортимент. Ця тенденція добре простежується на прикладі великих інтернет-магазинів, наприклад, Rozetka. Протягом останнього року вони істотно розширили асортимент, з'явилося багато нових категорій. І за всіма цими запитами Розетка швидко вийшла в ТОП.
Поліпшення ранжирування за інформаційними запитами. Google почав використовувати новий алгоритм BERT, який спрямований на краще розуміння складних і природних запитів. Завдання алгоритму — з'ясувати, що користувач шукає, і знайти корисну інформацію в інтернеті, незалежно від того, як він комбінує слова в запиті. В останні 5 років Гугл провів величезну роботу, спрямовану на розуміння пошукових запитів.


Лідери думок повинні використовуватись для SEO


Люди часто змучені набридливою та настирливою рекламою і шукають інформацію, якій вони можуть довіряти, та правдиві відгуки. Це призвело до зростання маркетингу, що впливає на вплив через «лідерів думок», відомих людей, блогерів, публіцистів, зірок, громадських активістів. Люди набагато частіше спілкуються з поважною та відомою людиною, ніж з рекламою. Цифрові маркетологи та медіа-компанії збільшують свої інвестиції в маркетинг-вплив, оскільки це дає чудові результати. На перший погляд, вам може бути цікаво, як це стосується SEO.
Прийняття на роботу або співпраця з впливовим лідером думок може допомогти вам розширити охоплення вмісту та генерувати ще більше трафіку на вашому веб-сайті. Вони також можуть допомогти вам створити цінні зворотні посилання (беклінки від англ. backlinks). Як відомо, зворотні посилання є одним з найважливіших факторів, який використовує Google при оцінці рейтингу веб-сторінки.
Розробляючи маркетингову стратегію впливу, врахуйте, який тип контенту ви хочете створити і як він може посилатися на ваш сайт. І не забудьте співпрацювати з впливовими людьми, які стосуються вашої галузі та вашої аудиторії. Якщо вони є авторитетною фігурою з сильною цифровою присутністю, їх посилання можуть бути безцінні.
Якщо ви інвестуєте в маркетинг-впливу, ви не тільки вдосконалите поінформованість про бренд в мережі, принесе потенційні результати, але й підвищите ранжування сторінки у пошукових системах.


Штучний інтелект — нова норма


Штучний інтелект (AI) - одна з найважливіших технологій на сьогодні та застосовується в широкому спектрі галузей для створення унікальних, персоналізованих вражень для споживачів.
Такі компанії, як Google, використовують штучний інтелект для надання кращих результатів пошуку своїм користувачам. Тож як AI став новою нормою в алгоритмах Google?
Але як працює штучний інтелект?
Не заглиблюючись у громіздкі технічні аспекти, штучний інтелект поступово вивчав характеристики того, що робить опубліковані статті цінними чи ні. Потім він автоматично класифікує ці веб-сторінки та визначає їх ранжирування — з дуже хорошою точністю. Це вже реальність; такі компанії, як Google, зараз застосовують ці технології.

 

Мобільність і швидкість


Відсутність мобільної версії й повільне завантаження сторінок загрожує втратою трафіку і вибуванням з пошуку. Тому що все це негативно позначається на призначеному для користувача досвід. Отже, пошуковики вважають ваш сайт неякісним. Дослідження показують, що 4 з 5 споживачів проводять локальний пошук у пошукових системах за допомогою своїх мобільних пристроїв. Це дуже важливі характеристики, на які варто звертати увагу.
Незалежно від того, наскільки хороший ваш вміст, нічого з цього не має значення, якщо ваша веб-сторінка не завантажується швидко або має складний інтерфейс користувача.
Доведено, що користувачі Інтернету залишають веб-сторінку, якщо вона не завантажується протягом декількох секунд, що є дуже важливим фактором у світі SEO. Насправді затримка завантаження сторінки на 1 секунду може призвести до величезних втрат для вашого бізнесу.
Після вдосконалення швидкості роботи сторінки ви також повинні зосередитися на зручності сторінок. Навігація повинна бути логічною і легкою для розуміння. Не використовуйте слова або жаргонізми, незнайомі вашій аудиторії. Хоча вам здається, що це щось креативне чи розумне, ви повинні поставити себе на місце відвідувача. Чи зрозуміли б вони, що ви маєте на увазі за кілька секунд? Щоб ви могли самі себе перевірити – перекладіть свій сайт на незрозумілу вам мову (китайську чи арабську), та подивіться, чи інтуїтивно зрозумілий інтерфейс вашого сайту. Якщо ні, відвідувачі залишать вашу сторінку та повернуться до результатів пошуку. Високі показники відмов однозначно негативно вплинуть на ваш рейтинг пошуку.
Mobile UX визначить ваші рейтинги
Ресурс, який не має мобільної версії, може втратити більшість своїх користувачів в найближчі роки, оскільки мобільні веб-сторінки — це висхідна тенденція, яка стане ще популярнішою у 2020 році. Тим більше, що все більше людей у всьому світі використовують смартфони не тільки для голосового спілкування, а й для пошуку та розваг в мережі.
Однак технологія та те, як люди знаходять інформацію через свої мобільні пристрої, набувають настільки просунутого рівня, що недостатньо просто мати мобільний веб-сайт — інтерфейс повинен легко читатись, привертати увагу людей, відповідати на їх запитання чи, принаймні, розважати їх.
Оскільки більше людей шукають зі своїх смартфонів, ніж з комп’ютера, для вашого веб-сайту важливо мати адаптивний дизайн сайту (мобільну версію в гіршому випадку), щоб охопити найбільшу кількість людей, які цікавляться вашим продуктом.
Ваші сторінки повинні бути оптимізовані для мобільних пристроїв, якщо ви хочете обійти конкурентів. І майте на увазі, що чим кращі результати ви будете мати в індексі мобільних сторінок Google, тим виднішою буде ваша сторінка.

 

Оптимізація веб-сайтів для голосового пошуку


До існування інноваційних смартфонів люди здійснювали пошук, вводячи слова в рядки пошукових систем на своїх настільних комп’ютерах. Ключові слова та ранжування по них народилися від цієї поведінки. Зі зростанням використання мобільних пристроїв голосовий пошук стає популярною тенденцією серед користувачів інтернету (Siri від Apple, Google Помічник чи Аліса від Yandex). Сьогодні ці пошуки проводяться не лише на телефонах, але вони також можуть бути виконані на домашніх голосових помічниках смарт-будинків чи побутових пристроїв, таких як Amazon Echo, Samsung Smart TV, Google's new Nest Mini, Apple Home Kit, Samsung Voice Pod тощо.
Знання, як оптимізувати ваш сайт для голосового пошуку, може допомогти вам генерувати більше органічного трафіку, якщо ви розумієте та впроваджуєте вербальні пошуки у свою SEO-стратегію.
Але як голосові пошуки змінюють SEO?
Голосовий пошук значною мірою впливає на SEO, оскільки вся річ у тому, щоб ставити питання голосом, а не вводити пошукові запити. Однак, використовуючи голосовий пошук, пошукова система повинна зробити набагато більше роботи, щоб отримати відповідну інформацію, яку користувач шукає на той момент, виділивши важливіші ключові слова акцентувавши пошук на них.
Ця зміна неминуча, враховуючи, що до 2022 року очікується, що до 50% усіх пошукових запитів в інтернеті будуть ініційовані голосом. Тому ваш контент повинен адаптуватися до цієї нової тенденції, щоб виділятися в сучасних пошукових системах.

 

Відео як джерело інформації


Так само, як голосові пошуки стають набагато популярнішими, відео в мережі також експоненціально зростає. Дослідження Google та інших організацій показують, що 6 з 10 людей швидше дивляться відео в інтернеті, ніж телебачення. Багато в чому здається, що YouTube став тепер новим телебаченням.
Нинішні користувачі інтернету, особливо молоді, вважають за краще отримувати інформацію через онлайн-відео, або в навчальних цілях, або просто для розваги. Ось чому реалізація відео в інтернеті має бути важливою для більшості підприємств. Якісне відео може привернути увагу багатьох користувачів, якщо воно динамічне, цікаве та має елементи розважального контенту.
Але як це впливає на SEO?
Щоб охопити більше людей своїми відео, вам потрібно оптимізувати його для користувачів пошуку. Для цього використовуйте відповідні ключові слова в описі та заголовку вашого відео, які гарантують, що відео охопить найбільшу кількість людей, які цікавляться цією темою.


CTR та час перебування стануть важливими чинниками ранжування


Оскільки люди звикають до швидких інтернет-з'єднань та інформації під рукою, частота кліків веб-сайтів та електронної пошти (CTR чи просто клікабельність) та час перебування (так само кількість часу, який людина проводить на веб-сторінці, перш ніж її покинути), матиме ще більше значення до успіху ваших SEO-зусиль.
Обидві показники важливі, оскільки вони демонструють велике розуміння задоволеності веб-пошуку. Тривалість часу, на який хтось затримується на сторінці чи інших посиланнях, на які людина натискає, може ненароком сказати вам, маркетологу чи власнику бізнесу, як відвідувачі зацікавлені у вашому контенті та чи знаходять вони потрібну їм інформацію.
Більше часу, проведеного на сторінці та глибина навігації по сайту, загалом свідчать про те, наскільки задоволена людина в пошуку того, що шукає. Ми очікуємо, що пошукові системи у 2020 році нададуть більшого значення часу перебування.
Варто зазначити, що в SEO час перебування відрізняється від CTR, оскільки коефіцієнт клікабельності відстежує кількість людей, які натиснули на ваше посилання залежно від кількості переглянутого в пошуковій видачі (SERP), тоді як час перебування та навігація більше цікавиться тим, що люди роблять після потрапляння на сторінку, а не кількість людей, які натискають на неї в видачі.

 

Пропрацьовані сніпети дадуть більше кліків пошуку


В останні роки Google розвивався, щоб забезпечити користувачеві кращий досвід пошуку, як, наприклад, через розширений сніпет у видачі. Пропоновані фрагменти зазвичай з’являються над органічним результатом No1, який зазвичай називають "Позиція 0."
Щоб скористатися цією функцією та привернути більше кліків до вашого веб-сайту, вам потрібно дати чіткі відповіді на поширені запитання на вашому веб-сайті, що стосуються вашого бізнесу чи галузі спеціалізації. Рекомендовані фрагменти оцінюються та піднімаються до верху залежно від їх якості, яку Google може визначити. Не сприймайте цю тенденцію з легкістю, оскільки 54,68% таких специфічних кліків від Google походять від розширених сніпетів — це доводить, що вони залучають більш ніж половину кліків пошукової системи.
Розширені сніпети представляють прекрасну можливість для творців контенту, оскільки вони дають вам можливість генерувати більше органічного трафіку, навіть якщо ви не займаєте рейтинг у першій позиції No1.

 

Резюме


SEO - динамічна галузь. Для того щоб сайт був в ТОПі Google, важливо змінюватися разом з нею: освоювати нові інструменти, шукати нестандартні рішення. Поточний стан і перспективи SEO-просування говорять про те, що найважливішим залишається розуміння свого споживача. Дізнайтеся бажання і потреби своєї аудиторії, і розробляйте свою стратегію на їх основі.
SEO є дуже важливим сьогодні для бізнесу незалежно від галузі. Хоча це не стосується лише використання ключових слів — це також тягне за собою оптимізацію вмісту для користувачів.
Зрештою, Google - це пошукова система, яка обробляє інформацію на основі того, як поводяться користувачі пошуку, і вона стає все точнішою, а це означає, що з кожним роком з'являються нові тенденції, які змінюють спосіб публікації інформації в Інтернеті. Це гарантує, що всі користувачі можуть отримати відповіді на свої запитання за лічені хвилини (або навіть секунди).
Якщо ви вже знайомі з цими тенденціями, то це чудово — саме час їх використовувати, щоб ви могли генерувати більше трафіку від Google. Але якщо у вас все ще виникають питання і вам потрібна допомога з SEO-послугами, зверніться до одного з наших SEO-експертів сьогодні.