Що таке SEO-оптимізація: часті питання (FAQ)

 

Кожен день в нашу компанію дзвонять клієнти, які замовили просування в Інтернеті. У деяких немає готового сайту, в інших — є, але він не оптимізований. І від кожного фахівець техпідтримки SEO-відділу чує одні й ті ж питання: «Що таке оптимізація?» «Як саме будуть оптимізувати наш сайт?», «Чому оптимізація — це так довго?», «Мій сайт вже оптимізований чи ще ні? ». Ми вирішили розповісти вам, що ж таке пошукова оптимізація сайту і що входить в це поняття.

Що входить в оптимізацію?


Оптимізація сайту — комплекс заходів, спрямований на те, щоб ваш сайт був видний для пошукових систем. В ідеалі — на те, щоб ваш сайт не тільки відповідав всім технічним вимогам пошукових систем, але і вийшов в топ пошукових запитів. Чи можна обійтися без оптимізації сайту, якщо ви збираєтеся розкручувати свій бізнес в інтернеті? Ні. Просувати сайти в пошукових системах без SEO-оптимізації не має ніякого сенсу. Сайт, який не відповідає вимогам пошукових роботів, буде доступний тільки за прямим посиланням, користувачі не зможуть знайти його ні на один запит. У оптимізованого по пошукових запитах сайту же набагато більша ймовірність «вистрілити». Чим більше доріг ведуть на сайт, тим краще у нього відвідуваність. А чим більше користувачів — тим вище ймовірність хорошого відсотка конверсії, замовлень та звернень. Інтернет-просування може бути ефективно для всіх компаній, потенційна аудиторія яких шукає подібні товари або послуги в інтернеті.

Чому так довго?


В цілому, оптимізація одного сайту може тривати від 6 місяців до року. Точний час назвати складно. Чим молодше сайт — тим більше часу потрібно на те, щоб «подружити» його з пошуковими системами. Час, витрачений на оптимізацію сайту, залежить від багатьох чинників. Наприклад, від тематики сайту — чим більше кількість конкурентів, тим більше часу потрібно щоб довести оптимізацію до розуму і просунути сайт в топ. Або від регіону просування — просунути сайт у Льові та Львівській області буде важче, ніж по Челябінську. До того ж, сам процес оптимізації сайту є багаторівневим, і кожний наступний рівень вимагає індивідуального підходу. Звідси береться відповідь на питання «Чому так довго?». Чим краще і якісніше фахівці виконають свою роботу, тим більше ймовірність, що сайт швидко виявиться в топі пошукових запитів і не полетить під фільтри Гугла чи Яндекса.


Етапи SEO-оптимізації сайту


Оптимізація сайту ділиться на зовнішню і внутрішню. До внутрішньої оптимізації відносяться:

Аналітика


За допомогою сервісів Google чи Yandex, а також сайтів конкурентів фахівець складає аналітику конкретного сайту. В першу чергу він звертає на відвідуваність і рівень конверсії. Все це необхідно для розробки подальших кроків по просуванню сайту і розуміння його місця в конкурентному веб-середовищі. Аналітична інформація щодо сайту компанії дасть поштовх до коректування стратегії бізнесу в цілому.


Технічна оптимізація


Технічні доопрацювання сайту спрямовані на усунення проблем, пов'язаних з хостингом, швидкістю завантаження і кодом сайту. Чим ненадійніше хостинг і чим більше сміття в коді, тим довше вантажиться сторінка. Сучасні користувачі — нетерплячий народ. Тому якщо сайт вантажиться дуже довго, то відсоток відмов буде вище — ваш потенційний клієнт просто піде, не дочекавшись кінця завантаження сторінки.


Формування семантичного ядра сайту


Ядро — це список ключових слів і словосполучень, за якими пошукова система буде виводити сайт в результатах пошуку. При підборі фахівець враховує загальну тематику сайту і його основну аудиторію, відомості, отримані в результаті аудиту самого сайту і сайту конкурентів, а також статистику пошукових систем.


Оптимізація контенту


На кожну групу слів, підібраних фахівцем по формуванню ядра, копірайтери пишуть SEO-тексти. У зв'язку з вимогами пошукових систем тексти для оптимізації повинні бути якісними: грамотними, структурованими, в них повинні бути органічно і рівномірно вписані ключові слова. Складність створення такого контенту в тому, що тексти повинні бути якісними не тільки з точки зору індексації пошуковими системами, а й цікавими й корисними для відвідувачів ресурсу.


Оптимізація сторінок сайту


Це «оформлювальна» робота по доведення до ладу заголовків, мета-тегів, структури тексту, важливих для коректного показу сайтів в результатах пошуку Гугла. Сюди ж відноситься внутрішнє лінкування на сторінках сайту.
Якщо внутрішня оптимізація робить сайт видимим для пошукових систем, то зовнішня розрахована на підвищення авторитету домену сайту. Зовнішня оптимізація полягає в роботі з пошуковими системами, тематичними каталогами, біржами посилань і іншими сервісами з метою нарощування зовнішньої посилальної маси. Після того, як всі внутрішні роботи закінчені, фахівець закуповує кількість посилань і реєструє сайт на різних ресурсах, щоб підвищити його відвідуваність і довіру користувачів.

 

Як виглядає сайт, який люблять пошуковики?


Оптимізація сайту повинна виглядати природно: структура сайту повинна бути зрозумілою, статті — цікавими та читабельними, а ключі в SEO-текстах - майже непомітними. Новачки, що оптимізують сайт, часто або забувають перевірити технічні характеристики, або роблять цільові сторінки переоптимізованими. Ні те ні інше не позначається на індексації позитивно. Краще все спочатку робити правильно і якісно, адже процес оптимізації — не тільки трудомісткий і довгий сам по собі, результат від нього теж настане не відразу.


Чи можете ви самостійно займатися оптимізацією свого сайту?


Так, але кожна помилка буде коштувати вам чергових декількох місяців очікування, а також кілька днів, а можливо і тижнів копіткої роботи (написання нових статей, їх оптимізація, зміна анкорів у посилань і т.п.), тому замовляти оптимізацію сайту потрібно у професіоналів. Наприклад, у нас.